وارده به یزدفردا :اين روزها و التهاب و حساسيت آن از يک طرف وافزايش آگاهي سياسي مردم و همچنين حساسيت آنان در مورد استان و نظام سربلند اسلاميشان باعث شده است که در هر کجا که قدم مي گذاري کمابيش بحثها و صحبتهايي در مورد آينده سياسي استان مطرح باشد. البته اين مسئله نه تنها مذموم نيست بلکه نشانه افزايش مشارکت عمومي و تعلّق خاطر مردم به نظام و اعتقاد به آن مي باشد. اما آنچه که انتظار مي رود توجه مديريت عالي استان به اين مقوله و تلاش براي زدودن جو ّ ابهام و برطرف سازي زمينه انتشار شايعات و اخبار غير صحيح مي باشد.
بعبارتي مديريت رسانه اي و انتشار اخبار صحيح و صداقت خبري مسئولان بهترين تدبيريست که مي تواند توسط اين عزيزان اتخاذ شود تا از بروز شايعات ناصحيح و سر درگمي علاقمندان به نظام و استان کاسته شود.
افزايش انتشار اخبار متفاوت و متناقض از طرف برخي منابع که بعضاً قرابت آنان با مراجع رسمي قابل ترديد نيست و موضع گيريهايي که استنباطهاي مختلفي از آن برداشت مي شود و حتي گاهي دستورات اکيد براي سانسور خبري در نشست با خبرنگاران، باعث شده است که نوعي سردر گمي و التهاب ويژه رواج يابد که قطعا در شان عوامل يک دولت خدمتگزار نيست.
تغيير استاندار در هر دوره اي از رياست جمهوري هر چند با پيروزي جناح داراي قدرت،صورت گرفته باشد. مسئله اي عادي و از حقوق حقه وزير کشور نمايندگان مردم و بالخص مردم انقلابي و متدين مي باشد و مهمترين نکته اي که مي توان به آن اشاره کرد پتانسيل بالاي نظام اسلامي در اينگونه موارد است که اظهار نظر را از کوچک ترين عضو جامعه در مورد مسائلي که به آينده مملکت و جامعه اش ربط دارد مي پذيرد.

حال ممکن است که اتفاق نظر بر ادامه خدمت مسئولان قبلي و يا استفاده از ايشان در مناصب بالاتر و يا همتراز در ديگر نقاط کشور پهناور اسلاميمان باشد.انچه که مهم است در يک جامعه اسلامي شايسته اين است که هدف حزب و گروه و دسته و شخص تحت شعاع مصلحت جامعه ديني و نظام مقدس اسلامي قرار گيرد.
نکته اي که جالب توجه است پس از انتشار اين اخبار که تکذيب آن هم به دلايلي که ذکر شد و دهها دليل ديگر چندان مورد قبول هم نيست تاکيد و اصرار استاندار محترم بر ماندن در سمت فعلي مي باشد که اميدوارم حداقل اين خبر واقعيت نداشته باشد. زيرا در جامعه اي که فرد فرد افراد آن مسئولند(کلکم راع و کلکم مسئول عن رعيه)و بالتبع داراي نظر و احساس مسئوليت در مورد آينده استان خود، نمي توان بدون ارزيابي اوضاع سياسي کشور و در نظر گرفتن سیاستهای کاری وزیر کشور که ساعاتی از گرفتن رای اعتمادش از مجلس نمی گذرد و بدون توجه به اقبال عمومي اينگونه به طور يقين و سريع اظهار نظر کرد.
بايد دانست که بهترين افراد هم وقتي از اقبال عمومي بهره مند نباشند نمي توانند در اين گونه پستهاي حساس خدمت شايسته اي را ارائه دهند و مگر نه اين است که علي را هم رويگرداني مردم سالها خانه نشين کرد.
نکته ديگري که در اين باره مي توان به آن اشاره کرد اين حديث از ائمه طاهرين است که اگر شخصي مسئوليتي را بپذيرد در حالي که بداند شخص شايسته تري از او در جامعه وجود دارد خداوند در روز قيامت به او نگاه نخواهد کرد. البته در صلاحيت و توانايي استاندار فعلي و سوابق درخشان ايشان هيچ ترديدي نيست ولي بايد بدانيم که همانطور که ايشان هم قطعا اينگونه هستند از ويژه گيهاي صالحين يکي بد گماني به نفس خويش و نيک انديشي در مورد ديگران است و از طرفي قطعا شايد به دلايل متعددي افراد ذيصلاح ديگري نيز با توجه به شرايط حساسي که کشور اسلاميمان دارد خدمت در اين سنگر را واجب تر بدانند.
و

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا